Klasyki: Resident Evil

Resident Evil to pierwsza gra, wobec której użyta została nazwa survival horror. Gra zapoczątkowała całą serię kolejnych odsłon (ostania, Resident Evil Village ukazała się w 2021 roku). Oprócz wielu części gier powstały również filmy, zarówno aktorskie jak i animowane a także seria komiksowa.

Historia powstania i rozgrywka

Gra znana na zachodnim rynku jako Resident Evil, zadebiutowała w Japonii 22 marca 1996 roku pod tytułem Biohazard- バイオハザード. Początkowo wydawnictwo ukazało się na konsolę Play Station, lecz już w grudniu tego samego roku wypuszczono również wersję na komputery stacjonarne z systemem Windows. Na rynek amerykański Resident Evil wszedł 30 marca 1996 roku, Europejscy gracze musieli poczekać do sierpnia. W 1997 roku na całym świecie gra dostępna była na trzech platformach: Play Station, Windows oraz Sega Saturn.

Podczas rozgrywki gracz może się wcielić w jednego z dwóch bohaterów. Co ciekawe, w zależności od wybranej postaci zmienia się poziom trudności rozgrywki. Oprócz trudności, wraz z wybranym bohaterem otrzymujemy zmieniony początek gry.

Jill Valentine posiada osiem miejsc wolnych w ekwipunku, większą ilośc amunicji, jest za to bardziej wrażliwa na ataki. Chris Radfeld jest trudniejszą postacią; jego miejsce w ekwipunku ograniczono do sześciu slotów, posiada mniejszy zapas amunicji, zadaje za to większe obrażenia i jest bardziej odporny na ataki. Chris ma również mniej możliwości zapisu stanu gry; które wykonywane są przez użycie specjalnej maszyny do pisania. Zastosowano tu znany z wielu gier akcji system checkpointów, który zachował się również w kolejnych częściach gry z serii.

Zarys fabuły

Jako członkowie oddziału Alpha mamy za zadanie zbadanie niewyjaśnionego zaginięcia innego oddziału Specjalnych Służb Taktycznych i Ratowniczych. Po odnalezieniu śladów śmigłowca zaginionej ekipy zostajemy zaatakowani przez psy zainfekowane wirusem i uciekamy w poszukiwaniu schronienia. Opuszczona posiadłość, w której kryją się pozostali członkowie naszej drużyny jest miejscem w którym faktycznie rozpoczyna się rozgrywka.
Naszym zadaniem jest rozwiązywanie zagadek znajdujących się w murach rezydencji, oraz unikanie potworów. Tereny posiadłości okazują się podległe pod korporację farmaceutyczną Umbrella, która przeprowadzała tu nielegalne testy na ludziach i zwierzętach. Aby dowiedzieć się prawy i dotrzeć do tego, kto jest zdrajcą musimy przede wszystkim przeżyć i zachować uwagę.

Nasze poczynania w grze mają znaczenie jak zakończy się rozgrywka. W zależności od ilości uratowanych postaci oraz wyboru bohatera możemy zobaczyć nieznacznie zmienioną końcową animację po zakończeniu gry.