Historia konsoli: SG-1000

Pierwsza konsola, która wyszła spod skrzydeł Segi- SG-1000 nie odniosła wielkiego sukcesu. Została w dużym stopniu przyćmiona przez wydaną w tym samym dniu Nintendo Entertainment System ( o której więcej dowiecie się w tym artykule).

Historia konsoli

W latach 80. Sega była jednym z gigantów gier arkadowych w Stanach Zjednoczonych. Jednak gdy w 1982 roku rozpoczęła się zapaść rynku gier wideo, oddziały i spółki w Ameryce Północnej zaczęły odnosić znaczące straty. Sega Enterprises straciło możliwość działania na rynku w Stanach Zjednoczonych. Aby ratować przychody spółki Hayao Nakayama postanowił wykorzystać dotychczasowe doświadczenie w produkcji gier arkadowych oraz automatów.

Wejście na powstający dopiero japoński rynek domowych gier wideo nie było łatwe. Początkowo Sega planowała wyprodukowanie komputera, który posiadałby wbudowaną klawiaturę- SC-3000. Jednak po uzyskaniu informacji o planach Nintendo, Sega rozszerzyła swoje plany do wydania podobnego urządzenia- SG-1000.

15 lipca 1983 roku na rynku zadebiutował jednocześnie Famicom firmy Nintendo; oraz dwie nowości spod skrzydeł Segi: konsola SG-1000 oraz Sega Personal Computer SC-3000. W początkowym okresie SG-1000 przebiło oczekiwania producentów, w kwestii sprzedaży. Po części przyczyniły się do tego błędy w urządzeniu konkurencji, oraz o wiele większa różnorodność gier na urządzeniu Segi. Jednak gdy producenci naprawili wcześniejsze błędy w działaniu konsoli, rok później to Famicom zaczął stawać się popularniejszym urządzeniem na rynku.

Konsola Segi była mniej zaawansowana technologicznie, i z czasem ilośc gier nie była już tak zachęcająca. Nintendo nie bało się współpracy z innymi twórcami; zaś Sega nie chciała podejmować się rozmów z uprzednimi konkurentami na rynku gier arkadowych.