Nazwę Maxis kojarzą przede wszystkim fani symulacji życia The Sims oraz SimCity. Firma powstała w 1987, a dziesięć lat później została włączona w ramy studia Electronic Arts. Jeśli ciekawi was historia założenia Maxis, oraz genezy ich najbardziej popularnych serii, zapraszam do lektury.
Niezależne początki
Na pomysł założenia studia wpadli w 1987 roku Will Wright oraz Jeff Braun. Ich główną motywacją była możliwość wydania gry nad którą pracowali, SimCity. Wcześniej udawało im się przekonać pomniejszych wydawców do wypuszczenia gry na komputery Commodore 64. Jednak ich plany sięgały znacznie dalej, i docelowo planowali ekspansję na wszystkie komputery osobiste.
SimCity okazało się ogromnym sukcesem. Co ciekawe projektem zainteresowali się również członkowie organizacji rządowych z propozycją stworzenia programu bazującego na grze. Dzięki temu możliwe miało być planowanie i symulację rozwoju miast. W takich właśnie kolaboracjach powstały na przykład SimRefinery stworzona dla Chvron’s Corporation czy SimHealth dla Markle Foundation.
Rozwój i kolejne sukcesy
W 1997 roku Electronic Arts nawiązało kontakt z Maxis, w celu włączenia firmy w szeregi studia. Dzięki fuzji, Wright i Braun zyskali możliwość o wiele większej dystrybucji i promocji nowych projektów. Co okaże się strzałem w dziesiątkę, patrząc na to jaki hit zostanie w najbliższych latach.
The Sims jest jedną z najbardziej znanych i komercyjnie sensacyjnych serii na rynku gier. Jednak w 2000 studio wciąż nie było pewne, czy symulator domku dla lalek dla dorosłych ma szansę na jakikolwiek sukces. Jednak bardzo szybko okazało się, że gra była strzałem w dziesiątkę. A ponad dwadzieścia lat później seria The Sims ma na swoim koncie cztery różne odsłony, cała plejadę dodatków oraz piątą część w drodze.